MEN GUUUD VA GOTT!

2010-02-23, 21:08:40 / Kategori: Allmänt

Jag slängde ju ihop en liten egen het tomatsoppa med spenat o champinjoner här nyss. Resultatet blev FANTASTISKT! Så sjuuuukt gott mina vänner. Därför tänkte jag dela med mig av receptet:



- 500g finkrossade tomater med chilismak (ICA)
- 1 grönsaksbuljongtärning
- ca 5 st färska champinjoner
- hackad fryst spenat (några bitar)
- 1 gul lök
- ca 5dl vatten
- salt peppar och vitlökspulver

Hacka löken o skiva svampen, bryn i en kastrull i lite olja i ca 5 min, sen i med spenaten o rör runt. Sen hällde jag i vattnet o buljongtärningen o kryddade o lät koka lite. Sen i med tomatkrossen o mer kryddor. Jag hade i vitlökspulver då vi inte hade nån vitlök men annars hade jag finhackat en vitlöksklyfta. Låt allt koka i 10-15 min o smaka ev av med lite mer kryddor. Till servering slängde jag på en sked gräddfil och smulade över lite ostnachos. SUPERGOTT!!


Nu ska jag kolla på min Russel i SYTYCD.. Mmm









KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?